Jak probíhá záchrana dat

Od precizní diagnostiky do konečné fáze obnovy dat je zcela nezbytné využívat precizně zvládnutých hi-end technologií využívajících výsledku extrémně náročného reverzního inženýringu. Pouze tak je možné zaručit, že dostane váš vadný disk tu nejlepší péči. Postup záchrany dat má svá jasná pravidla, jejichž dodržováním lze dosáhnout nejlepší možné prognózy i ve velmi komplikovaných případech.

Jak probíhá záchrana dat

Zajímá vás, co můžete očekávat v případě, že nám doručíte vaše paměťové zařízení k ke zjištění jeho stavu a případné záchraně dat? Jak taková záchrana dat probíhá krok za krokem? 

Doručení poškozeného disku do MyBlueDay

Veškeré podporované datové nosiče (interní HDD / SSD, externí HDD / SSD, domácí nebo firemní síťová úložiště NAS, paměťové karty, USB flash disky, kompletní PC / notebooky) přijímáme osobně nebo jakoukoliv poštovní, přepravní nebo kurýrní službou, případně naším bezplatným svozem

  1. Potřebujete zachránit data v Praze? Disk je možné doručit osobně
  2. Osobně to k nám máte daleko? Jak bezpečně zaslat disk k přepravní službou
  3. Využiji možnosti bezplatného svozu z mé adresy do MyBlueDay
  4. Obecné kontaktní informace – adresa, telefony, emaily, mapa, informace o MyBlueDay

Bezplatné posouzení stavu disku, tzv. diagnostika

Jakmile je nám vaše paměťové zařízení doručeno, provedou kvalifikovaní specialisté bezplatné posouzení jeho stavu tzv. diagnostiku disku. S jejím výsledkem budete seznámení písemně nebo telefonicky. Rychlost vyhotovení vstupní diagnostiky vychází z typu diagnostikovaného zařízení a zvoleného typu diagnostiky. Dozvíte se:

  1. Jaká je povaha závady a o jak závažný problém se jedná.
  2. Jaká je šance na záchranu dat. Tento odhad vychází ze zjištěné povahy závady / příčiny ztráty dat, u hardwarových závad pak z typu a konstrukčního řešení zařízení a dále z reálných zkušeností s řešením takového stavu u daného zařízení. Platí, že u komplikovaných elektro-mechanických závad je z podstaty věci nereálné sdělit zcela konkrétní prognózu před vlastím zásahem.
  3. Kolik času budeme odhadem potřebovat k záchraně vašich dat.
  4. Účtovanou cenu platnou v případě, že proběhne záchrana dat k vaší spokojenosti.
  5. Bude-li možné obnovit data v expresním nebo ekonomickém režimu práce.

Rozhodnutí, zda jsou podmínky obnovy dat akceptovatelné či ne

V této fázi již máte dostatek informací k tomu rozhodnout se, bude-li zahájen proces obnovy dat a v jakém režimu práce. Kolik času budete k tomuto rozhodnutí potřebovat, záleží pouze na vás. Dobré je vědět, že platnost nabídky platí jeden měsíc od sdělení výsledku diagnostiky. V případě, že nebudete mít na základě sdělených informací o obnovu dat zájem, obdržíte váš nosič dat zpět v původním stavu.

Vlastní záchrana dat z poškozeného zařízení

Pokud pro vás bude na základě výsledku diagnostiky disku vytvořená nabídka akceptovatelná, začnou po vašem ústním nebo písemném schválení (v případě, že objednavatel vyžaduje platbu fakturou se splatností, potvrdí spuštění služby zasláním objednávky) techničtí specialisté okamžitě pracovat na odstranění závady a vyčtení nedostupných dat v jednom vámi zvolených režimů práce. Pokud to bude nezbytné, vyžádáme si během práce upřesňující informace týkající se prioritních dat k obnově. V naprosté většině případů je však cílem naší práce obnova maxima původních souborů do původní adresářové struktury.  Stejně tak vy si můžete během procesu obnovy vyžádat informace o aktuálním stavu a to telefonicky nebo emailem.

V případě, že technický stav již neumožní obnovu požadovaných dat (zpravidla po předchozím nevhodném zásahu, nebo z důvodu provozovaní zařízení v nedobrém stavu) nebo budete s výsledkem obnovy nespokojeni z důvodu neakceptovatelné datové ztráty, není vám cena za obnovu dat účtována (práce ani dílové náklady) a poškozené médium vám bude vráceno bez jakéhokoliv poplatku.

Kontrola obnovených dat a zhodnocení výsledku

Jakmile obnovíme maximum dat, zašleme Vám na email odkaz, zpřístupňující adresářovou strukturu všech bezvadně obnovených dat. Pomocí této interaktivní aplikace (zde odkaz na vzorovou strukturu) velmi snadno zjistíte, proběhla-li záchrana dat dle vašich představ. Na základě této vzdálené kontroly nám následně sdělíte, považujete-li obnovu za úspěšnou a nebo ne. Pokud záchrana dat z Vašeho pohledu úspěšná nebude, obdržíte vaší paměť zpět bez platby za  obnovu nebo jiného poplatku.

Uložení obnovených dat + vydání zakázky

Po odsouhlasení obnovených dat provedeme uložení těchto dat na vámi dodaný datový nosič. Pokud to stav zdrojového zařízení umožní (disk ze kterého probíhala záchrana nebyl vadný hardwarově), je možné obnovená data uložit po naformátování zdrojového disku zpět. V opačném případě uložíme obnovená data na vámi dodaný prázdný disk / USB flash / kartu  adekvátní kapacity. Pokud jste nosič na uložená data nedodali společně s vadným zařízením, je ho možné doručit osobně nebo jakoukoliv přepravní službou na naši adresu. Pokud budete disk kupovat v libovolném eshopu, je možné při nákupu jako místo doručení použít naši adresu a vyhnout se zbytečnému přeposílání nebo osobní návštěvě. Po doručení disku (nebo jiné paměti) obnovená data uložíme a zakázku připravíme k odběru, nebo odešleme přepravní službou na vaši adresu. V případě potřeby jsme schopni uložit rozumný objem dat do našeho privátního zabezpečeného cloudového úložiště ke stažení.

Platba za odvedené služby

Odvedené služby je možné uhradit platbou při převzetí zakázky, QR platbou, převodním příkazem před odběrem zakázky, případně na dobírku pokud vyhotovenou zakázku zasíláme kurýrní nebo poštovní službou. Platbu na fakturu se splatností akceptujeme individuálně po dohodě, standardně u partnerů, stálých zákazníků, státních institucí a zákazníků z oblasti školství. Cena za záchranu dat je vždy účtována v takové výši, v jaké vám byla sdělena po diagnostice.

Držení záloh a bezpečnost dat

Po osobním vydání zakázky nebo zaručeném, potvrzeném doručení (přepravní službou) z bezpečnostních důvodů udržujeme zálohy vašich dat (binární nebo souborové) po dobu následujících deseti dnů. Tento čas je učený k tomu, abyste mohli provést zálohu z dodaných obnovených souborů na další nosič (nebo např. cloud) a vytvořit si tak regulérní backup . Po této době (pokud nebude tato doba dohodou upravena) budou veškeré námi držené zálohy zlikvidovány bez možnosti jejich obnovy.